معرفی مجموعه فیلم های بتمن از ابتدا تا انتها
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

 بتمن 1989

بروس وین میلیونر معروف گاتهم سیتی در هویت بتمن به مردم کمک می‌کند و تبهکاران را دستگیر می‌کند. هاروی دنت و کمیسر گوردونهم در واحد پلیس به او کمک می‌کنند. اما باندی در گاتهم است که از طریق شخصی به نام کمیسر آکهارت وارد دفتر پلیس شده‌اند.

در آن سو خانمی به نام ویکی ویل به گاتهم می‌آید تا از حیات وحش گاتهم بازدید کند. او با بروس وین آشنا می‌شود و بروس او را به یک شام دعوت می‌کند. در آن سو بتمن باید به سراغ باند برود زیرا آنها در پی دزدی از بانکی هستند.در گیری پلیس و خلافکاران در فیلم دیدنی است.در پی این حادثه جک نیپر می‌میرد.اما چند روز بعد او با هویت ژوکر باز می‌گردد و با کشتن رئیس سردسته خلافکاران می‌شود...

بازگشت بتمن 1992

در این فیلم مایکل کیتون در نقش بتمن بازی کرده‌است. همچنین میشل فایفر نیز به ایفای نقش پرداخته‌است. در این فیلم بروس وین(بتمن) باید با کت ومن (میشل فایفر) و اسوالد کاپلبوت که به پنگوین ملقب است مبارزه کند. پنگوین به خاطر شکل غیر متعارفش از سوی پدر ومادرش طرد شده وبه آب انداخته شده‌است جریان آب او را به باغ وحش شهر می‌رساند و حالا او بعد از ۳۳ سال می‌خواهد هویت واقعی خودش را کشف کند و همان طور از مردم شهر گاتهام انتقام بگیرد.

بتمن برای همیشه 1992

هاروی دنت (تامی لی جونز) که دادستان سابق بود حالا پس از سوخته شدن نیمی از صورتش فرد شروری شده وبا کمک ادوارد نیگما (جیم کری) قصد نابودی بتمن رادارد.بروس وین (بتمن) نیگما را اخراج کرد چون معتقد بود اختراع او یعنی ماشین کنترل ذهن وسیله خوبی نیست. بتمن که به علت نزدیک شدن سالگرد در گذشت پد رو مادرش دچار مشکل روحی شده به روانپزشکی به نام چیس میرادان (نیکول کیدمن) مراجعه می‌کند.وبه کمک او می‌تواند مشکلاتش را حل کند. در این فیلم هم چنین کریس ادونل نقش رابین را بازی می‌کند

بتمن و رابین 1997

بتمن و رابین سعی دارند رابطه‌شان را حفظ کنند،زیرا باید آقای منجمد که قصد دارد گاتهام را منجمد کند،را متوقف سازند...

بتمن آغاز می کند 2005

بروس وین (کریستین بیل) میلیونری سرگشته که در ٨ سالگی شاهد قتل پدر و مادرش توسط ولگردی بوده و نمی‌تواند این خاطرات تلخ توام با کینه‌اش را فراموش کند. هنگامی که او در دادگاه رسیدگی ان حادثه قصد کشتن قاتل پدر ومادرش را که از سوی دادگاه بخشیده می شود را می گیرد قاچاقچی به نام فالکونی (تام ویلکینسون) این کار را می کند وقتیکه دوست قدیمی اش متوجه قصد قبلی او می شود وی را سرزنش می کند بروس برای این که به فالکونی بگوید از او نمی‌ترسد می رود ومتوجه می شود که پسری سوسول و ترسو بیش نیست و از عدالت گیج می شود او برای پیدا کردن مفهوم عدالت واقعی به یکباره همه چیز را رها می کند و به دورترین جاها می رود و با جانیان و تبهکاران خردپا دزدی می کند تا با ترسها و درونیات و بیرون انها برای مقابله اشنا شود . او در نقطه‌ای از آسیا در زندان با فردی به اسم هنری دوکارد (لیام نیسون) آشنا می‌شود که به او می گوید چیزی که او می خواهد پیش اوست و او را برای رسیدن به هدفش راهنمایی می کند او پس از تمرینات دشوار عضو «انجمن سایه ها» میشود. انجمنی که قرن هاست شهر هایی که فاسد شده‌اند نابود می کند و توسط رأس الغول (کن واتانابه) اداره می‌شود. . اما زمانیکه انجمن از او می خواهد فرد قاتلی را به اعدام برساند و برای نابودی (گاتهام) بروند او از انجام این کار سرباز می‌زند و راس الغول و انجمن سایه ها را به آتش می کشد و به زادگاه خود شهر گاتهام بر می‌گردد. او در آنجا تصمیم می‌گیرد که برای راهنمایی مردم یک سمبل که نه میمیرد و نه از یاد می رود بسازد که خلافکاران هم از ان بترسند و بنابراین به کمک خدمتکار وفادارش آلفرد پنی ورث (مایکل کین) و دوست مخترعش لوسیوس فاکس (مورگان فریمن) ، لباس و نقابی که خود در کودکی از ان می ترسید را می‌پوشد تا با کارمین فالکونی رئیس جنایتکاران شهر و یک فروشنده مواد مخدر به اسم کرین که شهر پدرش را به فسادکشیده اند مقابله کند او همچنین برای این کار از یاری افرادی مانند جیم گوردن (گری اولدمن) یکی از معدود پلیسهای خوب شهر و رایچل داس (کتی هولمز) وکیل و دوست دوران کودکی اش کمک می گیرد.

بتمن شوالیه تاریکی 2008

The Dark Knight 1-23-09 Poster by J-K-K-S

در گاتهام سیتی، جوکر و هم‌دستانش به بانکی دستبرد می‌زنند. به دستور جوکر، هم‌دستانش یک به یک یکدیگر را می‌کشند و آخرین نفر را نیز خود جوکر می‌کشد و با پول‌ها تنهایی فرار می‌کند.

جیمز گوردون و بتمن تصمیم می‌گیرند که هاروی دنت را نیز برای پاکسازی خلافکاران به گروه خود اضافه کنند. با وجود این که هاروی دنت باریچل داوس رابطه عاشقانه دارد، بروس وین تحت تأثیر دنت قرار می‌گیرد و تصیمیم می‌گیرد برای او یک مهمانی جمع‌آوری کمک مالی بر‌گزار کند. سال مارونی، گمبل و چچن که سردسته خلافکاران هستند، جلسه‌ای بر‌گزار می‌کنند که در آن لائو، یک حسابدار چینی که پول‌های خلافکاران پنهان کرده، با ویدئوکنفرانس با آن‌ها صحبت می‌کند. جوکر به صورت ناگهانی وارد جلسه می‌شود و به آن‌ها هشدار می‌دهد که بتمن محدودیت قضایی ندارد. جوکر پیشنهاد می‌دهد در ازای نصف پول خلافکاران، بتمن را بکشد. رؤسای خلافکاران قبول نمی‌کنند و گمبل برای دستگیری جوکر جایزه تعیین می‌کند. جوکر گمبل را می‌کشد. بتمن لائو را در هنگ کنگ دستگیر می‌کند و او را برای شهادت در دادگاه علیه خلافکاران و جوکر به آمریکا برمی‌گرداند.

جوکر اعلام می‌کند که اگر بتمن تسلیم نشود و هویت واقعی‌اش را معرفی نکند، او هر روز تعداد بیشتری از مردم را خواهد کشت. بعد او کمیسر جیلیان بی. لوب و قاضی دادگاه علیه خلافکاران را می‌کشد. همچنین در مراسم جمع‌آوری کمک مالی برای دنت، سعی می‌کند تا دنت را بکشد، اما بروس دنت را پنهان می‌کند و دست جوکر به او نمی‌رسد. گوردون جلوی قتل شهردار گاتهام را می‌گیرد و خودش تیر می‌خورد و همه فکر می‌کنند که او مرده. بروس تصمیم می‌گیرد اعتراف کند که بتمن است اما به جای او دنت می‌گوید که بتمن است. او دستگیر می‌شود و موقع انتقال، جوکر به ماشین منتقل‌کننده او حمله می‌کند. بتمن به دنبال او می‌رود و در نهایت با بازگشت گوردون جوکر دستگیر می‌شود. گوردون ترفیع درجه می‌گیرد و کمیسر می‌شود.

در همان شب ریچل و هاروی دنت ناپدید می‌شوند. بتمن با بازجویی از جوکر می‌فهمد که آن دو، در دو ساختمان مختلف نگه‌داری می‌شوند و بتمن به سراغ ریچل می‌رود ولی وقتی می‌رسد متوجه می‌شود که جوکر جای دنت و ریچل را جابه‌جا گفته. بتمن هاروی دنت را نجات می‌دهد، اما نصف صورتش در انفجار می‌سوزد. در طرف دیگر گوردون نمی‌تواند ریچل را نجات دهد و او در انفجار کشته می‌شود. جوکر یک بمب در ساختمان پلیس منفجر می‌کند و با لائو می‌گریزد.

کولمن ریس، یک حسابدار در شرکت وین از هویت واقعی بتمن خبردار شده و تهدید می‌کند که آن را افشا خواهد کرد. جوکر لائو و چچن را می‌کشد و تهدید می‌کند اگر ریس کشته نشود، او یک بیمارستان را منفجر خواهد کرد. بروس و گوردون از ریس محافظت می‌کنند و ریس هم از تصمیم خود منصرف می‌شود. جوکر در بیمارستان دنت را ملاقات می‌کند و او را راضی می‌کند تا انتقام بگیرد. سپس بیمارستان را منفجر می‌کند و با تعدای گروگان می‌گریزد.

دنت به دنبال کسانی می‌رود که مسئول کشته‌شدن ریچل بوده‌اند و با سکه انداختن تصمیم می‌گیرد که آن‌ها رابکشد یا نه. او مارونی و پلیسی که به ربودن ریچل کمک کرده بود را می‌کشد. مشخص می‌شود که جوکر در دو کشتی بمب کار گذاشته که در یکی مردم و دیگری زندانیان به همراه نگهبانانش حضور دارند. او در کشتی یک کنترل از راه دور گذاشته تا بتوانند کشتی دیگری را منفجر کنند و آن‌ها تا ساعت ۱۲ شب فرصت دارند، در غیر این صورت هر دو کشتی منفجر خواهد شد. مسافران دو کشتی از فشردن کلید خودداری می‌کنند و کشتی‌ها هم بعد از ساعت ۱۲ منفجر نمی‌شوند.

بتمن از لوشیوس فاکس می‌خواهد با یک نوع سیستم جاسوسی جای جوکر را پیدا کند. فاکس می‌پذیرد ولی می‌گوید بعد از آن استعفا خواهد کرد. جوکر لباس هم‌دستانش را تن گروگان‌ها می‌کند و لباس گروگان‌ها را تن یارانش. دو گروه نیروی ویژه سعی می‌کنند به گروگانگیرها حمله کنند که بتمن جلوی آن‌ها را می‌گیرد. همچنین هم‌دستان جوکر را شکست می‌دهد. او خود جوکر را می‌گیرد و جوکر به او می‌گوید که پیروز شده، چون او هاروی دنت را فریب داده‌است.

دنت، گوردون و خانواده‌اش را به ساختمانی می‌برد که ریچل در آن کشته شد. بتمن به آن‌جا می‌رود و دنت به او شلیک می‌کند. سپس زمانی که دنت قصد دارد فرزند گوردون را بکشد، بتمن او را هل می‌دهد و او از بالای ساختمان به پایین پرتاب شده و کشته می‌شود. اما فرزند گوردون نجات می‌یابد. بتمن گوردون را قانع می‌کند که تمام تقصیرها به گردن او بیفتند و دنت به عنوان یک قهرمان و نماد شهر باقی بماند. گوردون بت‌سیگنال را نابود می‌کند و اعلام می‌کند بتمن تحت تعقیب است. آلفرد پنی‌ورث نامه‌ای که ریچل برای بروس نوشته و در آن گفته او هاروی دنت را برای ازدواج انتخاب کرده می‌سوزاند و فاکس هم سیستم جاسوسی را نابود می‌کند.

شوالیه تاریکی برمی خیزد 2012

هشت سال پس از مرگ هاروی دنت، با اجرای قانون دنت، تقریباً تمامی جرایم سازمان‌یافته ریشه‌کن شده‌است. جیمز گوردون که از نگفتن حقیقت احساس گناه می‌کند، جریان واقعی اتفاق‌افتاده به همراه استعفایش را در یک نامه می‌نویسد تا در سال‌روز مرگ هاروی دنت، آن را بخواند اما زمان را مناسب نمی‌بیند و تصمیم می‌گیرد این کار را نکند. بتمن هشت سال است ناپدید شده. بروس وین منزوی شده و به غیر از آلفرد کسی او را نمی‌بیند. سلینا کایل اثر انگشت بروس را از خانه‌اش به همراه یک نماینده مجلس می‌دزدد. سپس آن‌ها را به فیلیپ استرایور دستیار جان دگت می‌دهد، در ازای برنامه‌ای که تمام سوءپیشینه افراد را از تمامی پایگاه‌های اطلاعاتی دنیا پاک می‌کند. استرایور به کایل نارو می‌زند اما کایل با استفاده از تلفن نماینده مجلس به پلیس خبر می‌دهد و موفق می‌شود از محل بگریزد. گوردون و دیگر پلیس‌ها به محل می‌رسند و رد افراد استرایور را می‌گیرند و به فاضلاب‌های شهر گاتهام می‌رسند. بین گوردون را می‌گیرد، ولی گوردون موفق می‌شود فرار کند و جان بلیک او را پیدا می‌کند. گوردون به بلیک ترفیع می‌دهد و او را کاراگاه می‌کند و بلیک هم گزارش تمام کارهایش را مستقیم به گوردون می‌دهد.

شرکت وین دیگر سوددهی ندارد و این به خاطر آن است که بروس پروژه کار بر روی رآکتور هسته‌ای را از ترس استفاده نظامی از آن متوقف کرده‌است. بین به بورس گاتهام حمله می‌کند و با استفاده از اثر انگشت بروس وین، شرکت وین را ورشکسته می‌کند. همزمان آلفرد پنی‌ورث برای متوقف کردن بتمن از بازگشت، به او می‌گوید که ریچل قبل از مرگش برای او نامه‌ای نوشته و در آن گفته که انتخاب او هاروی دنت است. اما نمی‌تواند او را متقاعد کند و تصمیم می‌گیرد بروس را ترک کند. برای آن که دگت به رآکتور دسترسی پیدا نکند، بروس از میراندا تیت می‌خواهد که کنترل شرکت وین را در دست بگیرد. بعد از آن، بین دگت را می‌کشد. سلینا کایل برای به دست آوردن برنامه پاک کردن سوابق، قبول می‌کند بتمن را به پیش بین ببرد، اما در واقع بتمن را در تله می‌اندازد. بین به بتمن می‌گوید که می‌خواهد راه راس‌الغولرا ادامه بدهد و به همراه باقی‌مانده اعضای انجمن سایه‌ها شهر گاتهام را نابود کند. بتمن در مبارزه با بین شکست می‌خورد و بین کمر بتمن را می‌شکند و او را به یک زندان در خارج که فرار از آن تقریباً غیرممکن است، تبعید می‌کند. یکی از زندانیان داستان تولد فرزند راس الغول را در این زندان برای بروس تعریف می‌کند و این‌که چگونه از زندان فرار کرده‌است. بروس فکر می‌کند بین فرزند راس الغول است.

همزمان بین تمام نیروهای پلیس گاتهام سیتی را در زیر زمین گیر می‌اندازد و راه خروجشان را می‌بندد. او شهردار گاتهام را نیز می‌کشد و دکتر پاول را مجبور می‌کند که رآکتور هسته‌ای را به یک بمب هسته‌ای تبدیل کند و بعد او را هم می‌کشد. بین ارتباط گاتهام را با بقیه دنیا قطع می‌کند و تهدید می‌کند اگر کسی سعی کند وارد گاتهام شود، بمب را منفجر خواهد کرد. با استفاده از نامه نوشته شده توسط گوردون، بین واقعیت را برای همه آشکار می‌کند و زندانیان زندان شهر گاتهام را آزاد می‌کند. زندانیان یک انقلاب را آغاز می‌کنند و افراد ثروتمند و مشهور شهر را دستگیر می‌کنند و یک به یک دادگاه نمایشی می‌برند، جایی که در واقع برای همه حکم مرگ صادر می‌شود و دکتر جاناتان کرین قاضی دادگاه است.

پس از چند ماه درمان و تمرین، بروس از زندان می‌گریزد و به گاتهام بازمی‌گردد تا با کمک کایل، بلیک، تیت، گوردون و لوشیوس فاکس جلوی منفجر شدن بمب را بگیرد. بتمن پلیس‌های گیرافتاده در زیر زمین را آزاد می‌کند و به کمک آن‌ها به جنگ افراد بین می‌رود. بتمن بین را شکست می‌دهد، اما در همین موقع میراندا تیت با چاقو بتمن را زخمی می‌کند و افشا می‌کند که نام اصلی او تالیا الغولاست و او فرزند راس الغول است که از زندان با کمک بین فرار کرده‌است. او سعی دارد راه پدرش را ادامه دهد و سعی می‌کند با کنترل از راه دور بمب را منفجر کند، اما گوردون سیگنال آن را مسدود می‌کند. اما بمب به علت رسیدن هسته آن به ناپایداری، به هر حال منفجر خواهد شد. تالیا برای پیدا کردن بمب می‌رود و بین می‌خواهد که بتمن را بکشد، اما کایل با استفاده از بت‌پاد بین را می‌کشد. بتمن سعی می‌کند با کمک بت (هواپیمایی که فاکس برای بتمن ساخته) بمب را از کامیون حاملش که تالیا راننده آن است خارج کند و به رآکتورش وصل کند تا دوباره به پایداری برسد. کامیون تصادف می‌کند و تالیا قبل از مرگش، از راه دور رآکتور را از بین می‌برد. برای بتمن راهی نمی‌ماند جز آن که با بت بمب را از منطقه مسکونی خارج نماید. بمب بر روی خلیج منفجر می‌شود و مناطق مسکونی آسیبی نمی‌بینند.

در ادامه همه مرگ بتمن را قطعی می‌دانند و یاد او را به عنوان یک قهرمان گرامی می‌دارند. خانه بروس به یتیم‌خانه گاتهام اهدا می‌شود و بقیه میراث او به آلفرد می‌رسد. فاکس متوجه می‌شود که بروس قبلاً سیستم خلبانی خودکار هواپیمایش را درست کرده‌است و گوردون بت‌سیگنال را سالم می‌یابد (او در فیلم قبلی خودش آن را نابود کرده بود). وقتی آلفرد برای تعطیلات به فلورانس می‌رود، بروس را به همراه سلینا می‌بیند. بلیک از پلیس بودن استعفا می‌دهد و بت‌کیو را پیدا می‌کند.

 



:: موضوعات مرتبط: نقد و بررسی و معرفی فیلم و انیمیشن , ,
:: برچسب‌ها: بتمن , مجموعه فیلم , movie batman , بازگشت بتمن , شوالیه تاریکی , بتمن برای همیشه ,
:: بازدید از این مطلب : 7307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امیرحسین،حمیدرضا،امیررضا
ت : چهار شنبه 28 خرداد 1393
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی